Francesc Miralles, Héctor García – Ikigai

Ikigai.JPG

Kiadó: Bookline könyvek
Oldalak száma: 207
Kiadás éve: 2016

Fülszöveg:
“A japánok úgy tartják, minden embernek megvan az ikigaija, vagyis létezésének oka egyesek már rátaláltak, mások még csak most keresik. 
Az ikigai az egyik titka az Okinava-sziget lakóinak, akik a világ leghosszabb életű emberei közé tartoznak.
A könyv megírásához a szerzők egészen az Okinava északi részén található Ogimi településig utaztak, ahol több száz interjút készítettek a helyiekkel. Megfigyelték étkezési szokásaikat, kapcsolataikat egymással, de leginkább a féltve őrzött titok érdekelte őket: hogyan találták meg a hosszú életű japánok a létüket elégedettséggel, boldogsággal és értelemmel megtöltő ikigait.
A kötet célja, hogy segítsen az olvasónak megtalálni a saját ikigaiát. Közben a japán filozófia számos olyan elemével is megismerkedhetünk, melyek egész életünkön át is segíthetnek megőrizni a test, elme és szellem egészségét.”

Már az ünnepek előtt is szemeztem vele, érdekelt, hogy miről is szól igazán a könyv, és
Karácsonyra meg is kaptam, majd nagyjából 3 nap alatt végeztem vele.
Nem egy hosszú könyv, és nem fog senki a fejéhez kapni döbbenetében, hogy “Oh hát ez a hosszú élet titka!”, de mindenképp vannak benne okos gondolatok, és olyan “trükkök”, amik talán megszívlelendőek, és valóban meghosszabbíthatják az életünket, de legalábbis kevesebbet stresszelnénk, ha alkalmaznánk ezeket.
A japán Okiniwa szigeten élnek a legtovább az emberek, és ennek az okát keresték az írók, de erről csak kis része szól a könyvnek.
Amerikai, európai és ázsiai embereket mutat be, akik megélték a 100 fölötti kort, néhány idézetet is megismerhetünk tőlük, de összességében az utolsó 1-2 fejezet szól az Okinawán élő idősekről, és arról, hogy ők hogyan élik a mindennapjaikat.

A hosszú élethez elengedhetetlen a mozgás, mindennap, és itt nem kilométerek lefutásáról van szó. Bármilyen kis mozgás megteszi. Séta, vagy csak egy kis kertészkedés a virágok között. A  jóga és a különböző keleti mozgások is az életük része, de ezek már Európában is egyre elterjedtebbek.
Fontos az emberi kapcsolatok táplálása, a barátokkal való találkozás, a családdal töltött idő. Ezek mind jó hatással vannak a szervezetünkre.
És persze az étkezés. A japánok kiemelkedően sok tengeri herkentyűt esznek, és emelette mindennap zöldséget is. Természetesen a náluk előforduló zöldségeket, amik általában magasabb antioxidáns tartalommal bírnak, és több vitaminnal is.

Tehát maga a könyv túl sok újat nem hoz annak, aki ezzel eddig is foglalkozott, de egy érdekes olvasmány lehet a kutatások miatt, és jelenthet egy löketet az életmódváltás felé.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

Működteti a WordPress.com.

Fel ↑

%d blogger ezt kedveli: